Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Παραδόθηκε το τμήμα Αμφιλοχία - Άρτα της Ιονίας Οδού

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα τον συνδέσει με την Εγνατία οδό. Τα εγκαίνια του έργου της Ιονίας Οδού, θα γίνουν τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη το τμήμα της Ιονίας Οδού, από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη Άρτας, σε μια λιτή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο 124ο χιλιόμετρο, παρουσία και της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγας Γεροβασίλη.
Πρόκειται για ένα έργο 27 χιλιομέτρων καθοριστικής σημασίας, καθώς με την παράδοσή του η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων.
Με τη λειτουργία του παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη της Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και δεν θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω της Ιόνιας Οδού.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα τον συνδέσει με την Εγνατία οδό. Τα εγκαίνια του έργου της Ιονίας Οδού, θα γίνουν τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
«Κάποιοι έχουν την ευθύνη των καθυστερήσεων»
«Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου, θα μπορούσε να έχει παραδοθεί αρκετούς μήνες νωρίτερα, από τον περασμένο Μάρτιο όμως καθυστέρησε λόγω των προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις» είπε ο κ. Σπίρτζης για να συμπληρώσει πως «κάποιοι έχουν την ευθύνη των καθυστερήσεων», ζήτημα το οποίο θα διερευνηθεί γενικότερα σε όλη την Ελλάδα όπου παρατηρούνται ανάλογες καταστάσεις σε έργα.
Ο υπουργός τόνισε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν το 2018 εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, όταν επιτευχθεί -σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες, που έχουν δανείσει για τα έργα- η μείωση της τιμής των διοδίων και όταν συμπληρωθούν τα έργα υποδομής.
Ο κ. Σπίρτζης, αναφέρθηκε εξάλλου, στη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων με τον αυτοκινητόδρομο, όπως και στη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Αλβανία, αλλά και στα αντιπλημμυρικά έργα που δεν είχαν προβλεφθεί στο συνολικό σχεδιασμό, που έπρεπε να έχει η Ιόνια Οδός.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε: «Δεν θα κουραστούμε να επαναλάβουμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη, δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Και εμείς όλοι μαζί δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας, για το ξεπέρασμα αγκυλώσεων του παρελθόντος και για τη συνεργασία της κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση ,προκειμένου να ωριμάσει και να ολοκληρωθούν πολύ πιο γρήγορα τα έργα υποδομής».
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης και Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο γγ του υπουργείου Υποδομών Γιώργιος Δέδες, δήμαρχοι και αυτοδιοικητικοί παράγοντες
Η χώρα θα βγει από την κρίση και τα μνημόνια
Οι υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Όλγα Γεροβασίλη, στάθηκαν κατά την ομιλία τους αλλά και σε δηλώσεις τους στη χθεσινή έξοδο της χώρας στις αγορές,εκφράζοντας τη βεβαιότητα, πως η χώρα θα βγει από την κρίση και τα μνημόνια.
«Ο Αλέξης Τσίπρας θα φορέσει γραβάτα, τον επόμενο Αύγουστο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αφού προηγουμένως υπογράμμισε πως βήμα-βήμα με σκληρή και συλλογική δουλειά η κυβέρνηση πετυχαίνει σε όλους τους τομείς.
«Είναι το στοίχημα της χώρας, να ξεπεράσει οριστικά την κρίση, να είναι μια κανονική ευρωπαϊκή δημοκρατία. Είναι δέσμευση της κυβέρνησης και του Αλέξη Τσίπρα να βγάλει τη χώρα από την κρίση που την έβαλαν άλλοι. Βήμα- βήμα, χωρίς πανηγυρισμούς, με πολύ συστηματική δουλειά, το επιτυγχάνουμε σε όλους τους τομείς, ξεπερνώντας και αγκυλώσεις και εμπόδια, με συλλογική δουλειά και προσπάθεια» είπε ο κ Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Τα μηνύματα είναι προφανή. Αυτά στα οποία δεσμευόμαστε απέναντι στους δανειστές, αλλά κυρίως απέναντι στον ελληνικό λαό, τηρούνται, τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου η χώρα θα είναι έξω από τα μνημόνια .Ο Αλέξης Τσίπρας θα φορέσει γραβάτα».

«Το έργο έχει ολοκληρωθεί. Και αυτό δεν είναι μία ψεύτικη είδηση, είναι μια πραγματική είδηση»
Κατά τον χαιρετισμό της η Όλγα Γεροβασίλη υπογράμμισε πως «βήμα-βήμα η χώρα ξανακτίζεται» και επισήμανε πως οι μέρες έχουν θετικές ειδήσεις, ενώ είπε πως η κυβέρνηση έχει λόγους με θάρρος να αντιμετωπίζει το άμεσο μέλλον και να βλέπει με αισιοδοξία και προοπτική την έξοδο από την κρίση και τα μνημόνια.
«Ο στόχος βεβαίως, είναι αυτό να αποτυπωθεί και στην καθημερινότητα του πολίτη, πέραν από τους δείκτες της οικονομίας οι οποίοι όπως ξέρετε πάνε καλά. Είχαμε την ευχάριστη είδηση της εξόδου της χώρας στις αγορές», υπογράμμισε η υπουργός και στάθηκε στο έργο που παραδόθηκε, αφήνοντας αιχμές για την αξιολόγηση των ειδήσεων από ΜΜΕ: «Για τον νομό μας για την Άρτα, το έργο έχει ολοκληρωθεί. Και αυτό δεν είναι μία ψεύτική είδηση, είναι μια πραγματική είδηση, γι΄ αυτό δεν θα την δείτε στα μεγάλα ΜΜΕ. Δεν είναι κατασκευασμένο θέμα, είναι κατασκευασμένο έργο, δεν είναι μακέτα. Αυτό δεν απασχολεί πολύ. Αισθάνομαι την ανάγκη να το σχολιάσω να μου επιτρέψτε, εξαιτίας όλης αυτής της χθεσινής απογύμνωσης στα ΜΜΕ, με την κατασκευή ειδήσεων, με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και την αναπαραγωγή τους, από σοβαρά δήθεν μέσα ΜΜΕ.
Αυτό για το μέχρι χθες. Από σήμερα με δύναμη και αισιόδοξοι να αντιμετωπίσουμε τα δύσκολα προβλήματα της χώρας, οι δυσκολίες δεν έφυγαν, είναι εδώ. Τα βήματα γίνονται. Βήμα -βήμα και δυναμωμένοι, θα βγούμε από την επιτροπεία, τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν και κοινωνική κρίση βεβαίως», τόνισε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σε δηλώσεις της επανέλαβε, πως «η κυβέρνηση ακολουθεί τα βήματα που έχει χαράξει, προκειμένου να φτάσουμε στο στόχο και η χώρα να γυρίσει σελίδα».
Οι αναλυτικές δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη έχουν ως εξής: 
«Φίλες και φίλοι,
Όπως γνωρίζετε χθες η χώρα βγήκε στις αγορές με την επιτυχή έκδοση ενός ομολόγου. Η συμβολή του τεχνικού κόσμου, της ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, της συνολικής προσπάθειας που έχει κάνει η κυβέρνηση και όλοι οι συντελεστές στην επανάκτηση της φερεγγυότητας της χώρας είναι προφανής. Για αυτό είμαστε περήφανοι και εμείς και ο τεχνικός κόσμος, ο οποίος καλείται να σηκώσει και ένα μεγάλο τμήμα της προσπάθειας για την ανάκαμψη της χώρας και το ξεπέρασμα οριστικά της κρίσης που έχουμε μπει εδώ και αρκετά χρόνια.
Παραδίδουμε σήμερα σε κυκλοφορία 27 χιλιόμετρα της Ιονίας Οδού. Έχουμε ένα αναπόσπαστο ενιαίο δρόμο 182 χιλιομέτρων.
Οι συνεχείς επικίνδυνες στροφές του Μενιδίου είναι πλέον παρελθόν.
Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ότι χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν. Μειώνεται τουλάχιστον κατά 20 λεπτά η διαδρομή. Το μέρος αυτό του οδικού δικτύου έχει 5 γέφυρες, 22 διαβάσεις και 34 οχετούς.
Τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι, ο κόμβος, η ένωση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία και θα γίνουν τα εγκαίνια όλου του δρόμου τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου που θα έχουμε περάσει στην φάση της λειτουργίας της Ιονίας Οδού από τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να πω ότι το Αντίρριο – Γιάννενα πλέον θα είναι 1 ώρα και 40 λεπτά περίπου. Είναι ένα όνειρο της Δυτικής Ελλάδος, ένα όνειρο της Ηπείρου, που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει το δικό της ρόλο στην δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε και παρακολουθεί καθημερινά ο Πρωθυπουργός. Για να γείρει πλέον η πλάστιγγα της ανάπτυξης στην Δυτική Ελλάδα.
Θα ήθελα επίσης να πω ότι λέμε πάρα πολύ καιρό για τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από τους τέσσερεις αυτοκινητοδρόμους, είναι 764 εκατομμύρια ευρώ, για τις στρεβλώσεις των συμβάσεων, για τα υψηλά διόδια, για όλα αυτά που έχουν ταλαιπωρήσει την χώρα για δεκαετίες. Θα ήμασταν άδικοι όμως αν σήμερα δεν πούμε και τα καλά και για τους παραχωρησιούχους και για τους εργολήπτες, γιατί πρέπει να τα λέμε όλα. Θα ήθελα να τους συγχαρώ και για την ποιότητα του έργου, αλλά κυρίως γιατί αν δεν προχωρούσαν σε ενοικίαση χωραφιών, για να ολοκληρωθεί το έργο, αυτό το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί ποτέ, λόγω των καθυστερήσεων των απαλλοτριώσεων.
Το σημερινό τμήμα που παραδίδεται θα είχε παραδοθεί από τον Μάρτιο. Δεν είχε παραδοθεί γιατί ένας από τους συμπολίτες μας είχε την γνωστή συμπεριφορά. Βέβαια μη μας κατηγορήσουν πάλι για τους δικαστές. Το δικαστικό σώμα είχε τις ολιγωρίες, αν μη τι άλλο και τις καθυστερήσεις για το συγκεκριμένο τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι αυτό το κομμάτι του έργου, θα μπορούσε να έχει παραδοθεί αρκετούς μήνες πριν και κάποιοι έχουν την ευθύνη και θα διερευνηθεί και η ευθύνη των καθυστερήσεων, αλλά και των τιμών των απαλλοτριώσεων σε όλη την Ελλάδα, για αυτά τα έργα.
Για να μην επαναληφθούν φαινόμενα που ακούσαμε στο παρελθόν, να ξέρετε ότι μετά την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος, οι εργολήπτες θα χρειάζονται και δύο ημέρες για να ολοκληρώσουμε τον κόμβο της Άρτας, για να έχουμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με τις μελέτες που έχουνε γίνει.
Θα ήθελα να τονίσω ότι για εμάς τα έργα δεν ολοκληρώνονται. Για εμάς τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν εγκατασταθεί το 2018 το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, όταν πετύχουμε σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες, που έχουν δανείσει για τα έργα, την μείωση της τιμής των διοδίων και όταν συμπληρώσουμε τα έργα υποδομής, τα υπολειπόμενα έργα του οδικού δικτύου και μιας και είμαστε στην Δυτική Ελλάδα την Παρα-Ιόνια, την σύνδεση των αστικών κέντρων, όπως του Αγρινίου, της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με την Αλβανία και όλα τα υπόλοιπα αντιπλημμυρικά έργα, που δεν είχαν προβλεφθεί στον εσωτερικό σχεδιασμό, που έπρεπε να έχει η Ιόνια Οδός.
Δεν θα κουραστούμε να επαναλάβουμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει και εμείς όλοι μαζί δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητα μας, για το ξεπέρασμα αγκυλώσεων του παρελθόντος και για την συνεργασία της Κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να ωριμάσουν, για να ολοκληρωθούν πολύ πιο γρήγορα τα έργα υποδομής».


Εν συνεχεία σε παρέμβαση της η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Όλγα Γεροβασίλη σημείωσε αναλυτικά: 
Καλησπέρα σε όλους.
Φίλες και φίλοι,
Βήμα – βήμα η χώρα ξαναχτίζεται. Είμαστε σε μέρες με θετικές ειδήσεις. Δεν έχει ολοκληρωθεί φυσικά, αλλά έχουμε λόγους με θάρρος να αντιμετωπίσουμε το άμεσο μέλλον, με αισιοδοξία και προοπτική εξόδου από την κρίση και από τα μνημόνια. Ο στόχος βεβαίως είναι αυτό να αποτυπωθεί και στην καθημερινότητα του πολίτη, πέραν από τους δείκτες της οικονομίας, οι οποίοι όπως ξέρετε πάνε καλά.
Είχαμε την ευχάριστη είδηση από χθες της εξόδου της χώρας στις αγορές και σήμερα είμαστε εδώ, που για το νομό μας, για την Άρτα – θα μιλήσω ως Αρτινή - το έργο έχει ολοκληρωθεί και αυτό δεν είναι μια ψεύτικη είδηση, είναι μια πραγματική είδηση και για αυτό δεν θα τη δείτε και στα μεγάλα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Δεν είναι κατασκευασμένο θέμα, είναι κατασκευασμένο έργο. Αυτό δεν είναι μακέτα. Αυτό δεν απασχολεί πολύ, αισθάνομαι την ανάγκη να το σχολιάσω αυτό, θα μου επιτρέψετε, εξαιτίας όλης αυτής της χθεσινής απογύμνωσης στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, με την κατασκευή ειδήσεων, με την διασπορά ειδήσεων και την αναπαραγωγή της από δήθεν σοβαρά μέσα μαζικής επικοινωνίας.
Αυτό για το μέχρι χθες. Από σήμερα λοιπόν πιο αισιόδοξοι και με δύναμη να αντιμετωπίσουμε τα δύσκολα προβλήματα της χώρας. Οι δυσκολίες δεν έφυγαν, είναι εδώ. Τα βήματα γίνονται. Βήμα βήμα και δυναμωμένοι θα βγούμε από την επιτροπεία, από τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης, που προκάλεσαν και κοινωνική κρίση βεβαίως.
Καλή συνέχεια.


Αμέσως μετά την παράδοση του δρόμου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε στους δημοσιογράφους: 
· Για την χθεσινή έξοδο της χώρας στις αγορές
« Είναι το στοίχημα της χώρας, να ξεπεράσει οριστικά την κρίση, να γίνει μια Ευρωπαϊκή, κανονική δημοκρατία. Είναι η δέσμευση του Αλέξη του Τσίπρα και της κυβέρνησης να βγάλει τη χώρα οριστικά και τον Ελληνικό λαό από τη κρίση που την έβαλαν άλλοι και πιστεύουμε ότι βήμα – βήμα χωρίς πανηγυρισμούς, με πολύ συστηματική δουλειά πετυχαίνουμε σε όλους τους τομείς ξεπερνώντας και αγκυλώσεις και εμπόδια με πολύ σκληρή δουλειά, με συλλογική δουλειά και με προσπάθεια….
Τα μηνύματα είναι προφανή. Τα μηνύματα είναι ότι σε αυτά που δεσμευόμαστε απέναντι στους δανειστές μας αλλά κυρίως απέναντι στον Ελληνικό Λαό τηρούνται, τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου η χώρα θα είναι έξω από τα μνημόνια, ο Αλέξης Τσίπρας θα φορέσει γραβάτα και πιθανά εμείς να τη βγάλουμε».

· Για τα συνοδά έργα και τις εκκρεμότητες από την αυτοδιοίκηση σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού
«Υπήρχε, το έχουμε πει πολλές φορές κακός σχεδιασμός σε όλα τα μεγάλα έργα υποδομών. Στην Ιόνια που είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα, δεν είχαν προβλεφθεί αντιπλημμυρικά έργα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, που όφειλαν να γίνουν τόσο στις σήραγγες της Κλόκοβας, όσο και στην πόλη του Μεσολογγίου. Δεν είχαν προβλεφθεί οι συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα, όπως αυτή του Αγρινίου. Δεν είχαν προβλεφθεί οι ιδιαιτερότητες μεταξύ Πρέβεζας και Ιωαννίνων, που σχετίζονται πάλι με την αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών αυτών. Δεν είχε, και είναι ανέκδοτο αυτό, προβλεφθεί ούτε στη Παραχώρηση της Ιόνιας οδού, ούτε στα τέσσερα έργα της Παρα-Ιόνιας, να υπάρχει σύνδεση της Παρα-Ιόνιας με την Ιόνια οδό. Αυτό δείχνει τον τρόπο που γίνονταν τα έργα, και που σχεδιάζονταν τα έργα. Πιστεύουμε ότι με τις θεσμικές αλλαγές που ήδη έχουν ψηφιστεί, με την συγκρότηση της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Υποδομών στο Υπουργείο να έχουμε ένα πολύ καλό συντονισμό για τα έργα υποδομών του υπουργείου, των περιφερειών και των δήμων της χώρας, να ξέρουμε ποια έργα γίνονται και με ποια ιεράρχηση. Η δεύτερη προσπάθεια που κάνουμε είναι η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών ώστε τα έργα υποδομής, να υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να συμμετέχουν στον σχεδιασμό και να βάζει η τοπική κοινωνία, οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την ιεράρχηση και τις προτεραιότητες των έργων υποδομής που πρέπει να γίνουν».

· Για το πότε θα γίνει η ανακοίνωση των συνοδών έργων
«Πάρα πολύ σύντομα. Η περίοδος κατασκευής ολοκληρώνεται άρα στη περίοδο λειτουργίας πρέπει όλα αυτά να έχουν κλείσει και να έχουν συμφωνηθεί. Είμαστε σε τελική φάση των διαπραγματεύσεων για τα συνοδά έργα».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου