Επιπλέον, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν έναν πιο ευεργετικό υπολογισμό ημερομισθίων, ώστε να παρέχεται κίνητρο στα έγκλειστα άτομα για να συμμετάσχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Όπως τονίζουν οι βουλευτές, "η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης".
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:
Με την εμπειρία της μακρόχρονης λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι φανερά τα πολυεπίπεδα οφέλη λειτουργίας του.
Σε επίπεδο εγκλείστων ατόμων που συμμετέχουν στο ΣΔΕ, έχει διαπιστωθεί ότι προάγεται η μόρφωση, η καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων, προάγεται η νοηματοδότηση και επεξεργασία των στάσεων Ζωής, με προσανατολισμό την κοινωνική ζωή και τη λειτουργική επανένταξη στο κοινωνικό σύνολο. Η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης. Αποτελεί αντίδοτο στον ιδρυματισμό, τη παθητικότητα, την αδράνεια.
Η τοποθέτηση των κρατουμένων που επιθυμούν να φοιτήσουν γίνεται από το πενταμελές Συμβούλιο Εργασίας της Φυλακής με ακρόαση κάθε ενδιαφερόμενου. Σπάνια απορρίπτονται αιτήματα φοίτησης.
Συνήθως υπάρχει επιθυμία συμμετοχής αλλά ο μικρός συγκριτικά αριθμός ευεργετικά υπολογισμένων ημερομισθίων που προσφέρει, είναι αντικίνητρο για τους κρατούμενους. Ανάλογα με τις ημέρες λειτουργίας του Σχολείου κάθε μήνα, τα αντίστοιχα ημερομίσθια κυμαίνονται από ελάχιστα, συνήθως 15 ( για 20 ημέρες φοίτησης ) ή στην καλύτερη περίπτωση που δεν παρατηρείται συχνά , 18 και 3/4 (για 25 ημέρες φοίτησης το μήνα). Ο παραπάνω υπολογισμός είναι παράλογος αφού η ιδιότητα του «μαθητή» δεν χάνεται τα σαββατοκύριακα. Επιπλέον οι κρατούμενοι ζητάνε εργασίες που προσφέρουν περισσότερα ώστε να επισπευτεί ο χρόνος αποφυλάκισης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Αν προτίθεται να αναδιαμορφώσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ώστε όσα έγκλειστα άτομα συμμετέχουν σε δομές Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης που εξασφαλίζουν απολυτήριο τίτλο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ειδικότητας) να παίρνουν για όσους μήνες λειτουργεί το σχολείο 30 ημερομίσθια μηνιαίως.
Όπως τονίζουν οι βουλευτές, "η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης".
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:
Με την εμπειρία της μακρόχρονης λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι φανερά τα πολυεπίπεδα οφέλη λειτουργίας του.
Σε επίπεδο εγκλείστων ατόμων που συμμετέχουν στο ΣΔΕ, έχει διαπιστωθεί ότι προάγεται η μόρφωση, η καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων, προάγεται η νοηματοδότηση και επεξεργασία των στάσεων Ζωής, με προσανατολισμό την κοινωνική ζωή και τη λειτουργική επανένταξη στο κοινωνικό σύνολο. Η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης. Αποτελεί αντίδοτο στον ιδρυματισμό, τη παθητικότητα, την αδράνεια.
Η τοποθέτηση των κρατουμένων που επιθυμούν να φοιτήσουν γίνεται από το πενταμελές Συμβούλιο Εργασίας της Φυλακής με ακρόαση κάθε ενδιαφερόμενου. Σπάνια απορρίπτονται αιτήματα φοίτησης.
Συνήθως υπάρχει επιθυμία συμμετοχής αλλά ο μικρός συγκριτικά αριθμός ευεργετικά υπολογισμένων ημερομισθίων που προσφέρει, είναι αντικίνητρο για τους κρατούμενους. Ανάλογα με τις ημέρες λειτουργίας του Σχολείου κάθε μήνα, τα αντίστοιχα ημερομίσθια κυμαίνονται από ελάχιστα, συνήθως 15 ( για 20 ημέρες φοίτησης ) ή στην καλύτερη περίπτωση που δεν παρατηρείται συχνά , 18 και 3/4 (για 25 ημέρες φοίτησης το μήνα). Ο παραπάνω υπολογισμός είναι παράλογος αφού η ιδιότητα του «μαθητή» δεν χάνεται τα σαββατοκύριακα. Επιπλέον οι κρατούμενοι ζητάνε εργασίες που προσφέρουν περισσότερα ώστε να επισπευτεί ο χρόνος αποφυλάκισης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Αν προτίθεται να αναδιαμορφώσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ώστε όσα έγκλειστα άτομα συμμετέχουν σε δομές Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης που εξασφαλίζουν απολυτήριο τίτλο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ειδικότητας) να παίρνουν για όσους μήνες λειτουργεί το σχολείο 30 ημερομίσθια μηνιαίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου